سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون عراق

حوزه/ محمد البلداوی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس نمایندگان عراق از نیروهای سیاسی خواست از ایده ایجاد اتحادیه اسلامی مشابه اتحادیه اروپا حمایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس نمایندگان عراق از نیروهای سیاسی خواست از ایده ایجاد اتحادیه اسلامی مشابه اتحادیه اروپا حمایت کنند.

وی افزود: این ایده در نتیجه چالش‌های پیش روی جهان اسلام از سوی نیروهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آمد که هجمه های شدید فرهنگی، رسانه‌ای و نظامی به کشورهای اسلامی انجام می‌دهند.

نماینده ائتلاف الفتح اشاره کرد: راه مقابله با این حمله، پذیرش پیشنهاد مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد اتحادیه اسلامی مشابه اتحادیه اروپا و تشکیل نیروی نظامی مشابه ناتو است.

وی افزود: جهان اسلام امروز به متحد کردن تلاش‌های خود در برابر حمله شدیدی که در معرض آن قرار دارد، نیاز مبرمی دارد.

البلداوی خاطرنشان کرد: اتحاد جهان اسلام در این اتحادیه به معنای حذف بسیاری از مفاهیم در جوامع اسلامی است که با اندیشه اسلامی مغایرت دارد و همچنین به عنوان پشتیبان قوی برای مقابله با چالش‌های نظامی است که رژیم صهیونیستی با حمایت نیروهای استکبار جهانی در جنگ کشتار ملّت فلسطین، مرتکب می شود.

شایان ذکر است که مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به بغداد پیشنهادی مبنی بر ایجاد اتحادیه اسلامی مشابه اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha